tisdag 24 april 2012

Tidigt träningspass

God morgon alla! Ställde klockan på 06.00 i går vid sängdags. Upp som en tupp, på med träningskläder och körde power walk mot Bruksvallarna. Körde ett 1 1/2 h pass, riktigt intensiv gång utan stavar denna gång. Känns skönt efter gårdagens skidåkning och simning. Nu nyduschad och redo för fjällfrukost på underbara Fjällgården. Sen ut i pisten, skall köra stenhårt i dag. I går gjorde jag min första vurpa på åratal faktiskt. Utanför tävlingssammanhang skall jag tillägga. I en skarp sväng med perfekt curvingskär där jag nästan hade höften ned mot backen, känner jag och hör jag det karakteristiska "klicket" då dalskidans bindning säger - Thank you and goodbye. Försöker komma ur svängen på en skida, lyckas till en del men inser min begränsning och lägger mig försiktigt ned. En liten sträckning i höften som är bra nu, det var det enda. Här en bild från morgonens power walk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar