fredag 23 mars 2012

Resa från Djursholm till Vermdö, via Vaxholm

Dagen till ära bestämde jag mig för att gästa min mor på Vermdö. Det var i underbar sol jag styrde min bil mot Roslagens skogar och vågskvalp, ut mot kust och skär. Första anhalt Vaxholm
Därefter Blev det snabbvisit hos mor och den planerade fikan blev först en tur till Nacka Forum för lite shopping och sedan vidare ut till Grisslinge Bistro & Bar "Bistraud" Maten har sedan tidigare besök nått helt nya dimensioner, vällagad och prisvärd. Vi åt Svensk biff med en rödvinssås som fick både mig och min mor att tystna.
Observera, att det är jag som förstört upplägget på bilden, tänker på såsprickarna och den något slarvigt placerade potatisen. Slarvigt av mig. Tog en smygbild på en funderande mor också samt att jag gick ut på den något blåsiga terassen för en sista bild av vårisen som sakta äts upp av havet och solens strålar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar