torsdag 22 mars 2012

Nu har Björnen vaknat!

Sen eftermiddag och ett rejält försenat möte för min egen del resulterade i att jag fick ställa in mitt deltagande på ett styrelsemöte uppe i Edsbyn i kväll. Det blir till att senarelägga uppstigandet till Byn helt enkelt. Nu börjar dock björnrapporterna sakta men säkert komma in från södra kärnområdets utkanter. Bl a Hofors där polisen fick sätta en sömndrucken nalle tillbaka på rätt spår, dvs i skogen där han bäst banar sin tid. Dalarna har ju också haft upp mot +17 grader i vissa delar så det är nu det händer, våren är här! För att stanna? Svårt att säga men med den erfarenhet jag besitter så är nog mitt råd att behåll vinterdäcken på en stund till. Bakslag är att vänta... Har du sett björn eller björnspår, eller hört om någon som sett något, berätta gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar