fredag 22 april 2011

Rovdjurstäta Edsbyn fisk fågel eller mitt emellan

Ja i det vackraste av påskväder sällar jag mig stundom till njutarna som låter solen kasta sina strålar över all härlighet. På plats i Byn (Edsbyn) sedan en dryg vecka spenderade jag denna förmiddag med Powerwalk runt sjön Ullungen. Tiden hör nog till de längsta efter två mycket trevliga stopp. Det första hos en utav mina mentorer, rovdjursexperten och Länsstyrelsemannen Sture Nordlund med familj. Kaffe och spännande samtal kring upplevda minnen från rovdjursskogen.

Därefter fortsatte rundan men i kurvan ovan bron i Ullungsfors hojtades jag till uppmärksamhet. Där stod Hotelldirektören Anders Höglund med maka och affärskollega, Fru Klinga. Kaffe igen alltså, och otroligt trevligt. Där bjöds också upp till dans vad gäller rovdjur då björnmannen visades ett rovdjur som också fick honom att tappa hakan. Där på wall of fame uppvisades skallen aven storgädda som sonen Jonatan fått på kroken. Tog i övrigt en hel del fotografier på min runda runt denna underbara slinga och ett utav alla fantastiska natur och bygdeutsnitt av denna underbara bygd, Edsbyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar