fredag 1 april 2011

Regn och rusk i Roslagstrakter

Snön har nu övergått till regn och ett dis täcker anrika Djursholm, dess öppna marker, skogar och stränder. I den lilla villastaden pockar våren på att få slå ut i full blom. Kan nästan se tant grön, tant brun och tant gredelin promenera förbi med sobra dräkter som befläckats med regnets droppar. I går en Havsörn utanför mitt fönster, i dag 2 harar som skuttade så glatt.

Björnen den lyser dock med sin frånvaro, men var finns denne här nere så sällsamme gestalt där jag i fantasin kan se honom strosa över samma ris som Putte på väg ut på sina äventyr i blåbärsriset.
Att den finns det vet jag men vart vet jag mindre om. Spanar och tittar så fort jag beträder skogarna runt Djursholms Ekeby. Inga vargspår heller med tanke på att Riala-reviret inte är så långt härifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar